Rytuał wzajemnego obdarowywania się prezentami to dość złożona i zaskakująco ważna część ludzkich interakcji. Przede wszystkim to akt żywego zainteresowania drugą osobą, jej potrzebami, marzeniami itd., dowód uznania, miłości, pamięci, przyjaźni i akceptacji.
W kontekście upominków oferowanych w sytuacjach biznesowych sytuacja ta wygląda nieco inaczej – to genialny sposób na budowanie pozytywnych skojarzeń z naszą firmą, produktem czy marką, który może także pośrednio wpłynąć na decyzje biznesowe partnerów czy klientów. Na zakupie i pomyśle firmowych upominków nie należy oszczędzać, ponieważ w myśli zasady wzajemności Cialdiniego ludzie uwielbiają się odwdzięczać – nawet mały drobiazg wręczony klientowi lub partnerowi bezinteresownie, w pewien sposób zobliguje go i zachęci do interakcji z naszą firmą.
Upominki biznesowe, poza ważnymi partnerami w biznesie oraz klientami, równie często trafiają do pracowników. Nawet mały drobiazg może stać się miłym gestem. Istnieje wiele możliwości wyboru rodzaju prezentów, wiele drukarni i agencji reklamowych dysponuje pakietem usług dla firm obejmujących nadruk na gadżetach. – Dzisiaj nadruk np. z logo firmy można wykonać praktycznie na wszystkim – materiale, tworzywie sztucznym itd. Metodą UV można dowolnie nadrukować coś na długopisie, popularne są smycze, zakładki i wszelkiego rodzaju biurowe drobiazgi spersonalizowane pod nazwę klienta – wymienia specjalista z Drukarni Kolumb. – Poza tym niektóre drukarnie, tak jak nasza, oferują ogromny wybór innych form upominków, niekoniecznie tańszych np. ozdobnej porcelany, ekskluzywnych piór i zestawów piśmienniczych, gadżetów typu pendrive, power bank, etui na telefon lub inny sprzęt i wiele innych niepowtarzalnych i spersonalizowanych podarunków.
Współczesny rynek i zastosowanie nowoczesnych technologii sprawiają, że wybór drukowanych upominków jest większy niż kiedykolwiek. Może więc warto odejść od wręczania pracownikowi kolejnego kubka czy smyczy i pomyśleć o czymś oryginalnym? Nawet w kwestii upominków potrzeba dzisiaj nowego podejścia. Warto postawić na oryginalność i potraktować prezenty jako inwestycję w relację z obdarowanym i sposób na bycie zapamiętanym. Taki gest buduje pozytywne relacje i zacieśnia współpracę, ponadto działa na pogłębianie świadomości i przywiązanie do marki, dodatkowo wręczenie prezentu stanowi świetną okazję do przełamania konwenansów pomiędzy nowym współpracownikiem lub kontrahentem. Ciekawym i wartościowym upominkiem idealnym dla ważnego partnera lub bardzo dobrego pracownika może być właśnie pendrive, rozgałęziacz USB, przenośny dysk, torba na laptopa lub stylowy notes z logo firmy – bez względu na materiał, z którego wykonany jest przedmiot, dzisiejsze metody druku są w stanie nanieść każdy obraz na każdą powierzchnię w doskonałej jakości. – W przypadku drobiazgów warto postawić na tanie, ale kreatywne rozwiązania np. w przypadku firmy zajmującej się dystrybucją prądu czy lokalnego internetu i telewizji ciekawym wyjściem może być kawa w saszetkach z logo firmy i ciekawym hasłem np. „naładuj się energią”. Trochę inwencji twórczej uczyni z pozornie zwykłego upominku ważny element wizerunku firmy – twierdzi specjalista z Drukarni Kolumb.