Seniorzy w świecie bankowości (online)

Osoby w wieku 60+ stają się coraz liczniejszą grupą w naszym kraju. Szacuje się, że do 2050 r. w Polsce może być nawet aż blisko 14 mln ludzi w tym wieku, co oznacza, że ponad 40% naszego społeczeństwa będzie zaliczać się do seniorów. Nadchodzi „srebrne tsunami”. Starsze pokolenie to coraz bardziej istotna grupa konsumentów. Musi z nią liczyć się również sektor bankowy,  dostosowując swoje oferty do jej potrzeb. Natomiast część pokolenia silversów, która do tej pory nie korzystała z usług bankowych (również tych online) lub robiła to w bardzo ograniczonym stopniu, powinna rozważyć zwiększenie ich udziału w codziennym życiu. Dlaczego? Pandemia przyśpieszyła proces cyfryzacji naszego społeczeństwa i pokazała również pokoleniu naszych rodziców i dziadków, że bankowość internetowa niesie wiele pozytywnych aspektów. Na koniec III kw. 2021 r. z BLIKA aktywnie i regularnie korzystało 8,6 mln użytkowników, czyli o 43% więcej niż rok wcześniej[1]! Z drugiej strony, bankowość elektroniczna to również pewne niebezpieczeństwa związane z wyłudzeniem danych, służących oszustom do zaciągnięcia kredytów lub ryzyko utraty środków z rachunku. Według danych Związku Banków Polskich, w III kw. zeszłego roku dokonano ponad 2,3 tys. prób wyłudzeń kredytów na kwotę przeszło 85 mln zł[2].  Seniorze, w tym poradniku eksperci Związku Firm Pośrednictwa Finansowego podpowiedzą Ci, jak wybrać odpowiednie konto w banku, oraz na jakie korzyści związane z korzystaniem z bankowości internetowej banku możesz liczyć.

reklama:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rozwiąż równanie: *Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.