Firma ubezpieczeniowa Liberty Direct zebrała w I kwartale br. składkę przypisaną brutto w wysokości 69,1 mln zł. Tym samym przypis firmy był o 9% wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
„Biorąc pod uwagę kurczący się rynek ubezpieczeń jesteśmy zadowoleni ze wzrostu osiągniętego w I kwartale. Dzięki wysokiej sprawności operacyjnej, umożliwiającej szybkie wprowadzanie zmian w dynamicznie zmieniającej się sytuacji rynkowej cały czas rośniemy. Coraz wyższy przypis to również wynik realizacji strategii obejmującej ciągłe inwestycje w podnoszenie efektywności procesów. Powoduje to, że możemy oferować konkurencyjne stawki przy zapewnieniu wysokiej jakości obsługi Klientów – komentuje Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct.
„W obszarze działań komunikacyjnych skupiliśmy się na działaniach budujących wiarygodność naszej firmy uznając, że jest to jeden z kluczowych czynników przy wyborze ubezpieczeń dobrowolnych. Objęły one przede wszystkim kampanie reklamowe podkreślające wysoką satysfakcję Klientów z naszych usług oraz działania B2B skierowane do agentów. W strategię budowania wiarygodności wpisuje się również sponsoring Muzeum Fryderyka Chopina oraz akcja ‘Prędkość w mieście to obciach”, której celem jest ograniczenie wypadkowości w miastach” – komentuje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct. „Inwestujemy zarazem w rozwój sieci sprzedaży pozyskując dzięki temu coraz większą liczbę agentów do współpracy. Nie zapominamy przy tym o kanałach directowych, które wspieramy kampaniami reklamowymi w internecie oraz realizując programy afiliacyjne. Rozwijamy także ofertę produktową, czego wyrazem jest wprowadzenie do oferty ubezpieczenia opon” – dodaje Karski.
Rozwojowi Liberty Direct w Polce sprzyja stabilna sytuacja Grupy, do której należy spółka. Liberty Mutual Holding Company Inc. wraz ze spółkami zależnymi (dalej LMHC) w I kwartale br. osiągnęła przychody w wysokości 9,145 miliardów USD, co oznacza wzrost o 264 miliony USD (3,0%) w porównaniu do I kwartału 2012. Równocześnie zebrała 8,593 miliardów USD składki przypisanej netto, osiągając wzrost w wysokości 515 milionów (6,4%) w porównaniu do analogicznego okresu w 2012. LMHC podała ponadto, że wypracowała zysk w wysokości 318 milionów dolarów.
Liberty Direct to firma ubezpieczeniowa należąca do międzynarodowej Grupy Liberty Mutual Insurance, oferująca usługi dla Klientów indywidualnych oraz małych przedsiębiorstw. Jej oferta obejmuje szeroki zakres ubezpieczeń majątkowych – komunikacyjnych oraz mieszkaniowych. Sieć dystrybucji produktów firmy obejmuje ponad 400 multiagencji, kanały bezpośrednie – internet i telefon oraz bancassurance. Strategia Liberty Direct zakłada osiągnięcie pozycji lidera w zakresie jakości obsługi Klienta. Dzięki dynamicznemu rozwojowi w 2012 roku firma wypracowała 268,7 mln PLN składki brutto osiągając jeden z najwyższych wzrostów na rynku. Liberty Direct jest obecna w Polsce od 5 lat.