Prowadząc sklep internetowy, musisz zadbać nie tylko o magazyn i asortyment towarów, ale również o odpowiednio skomponowane opisy produktów, które sprzedajesz. Aby zwiększyć szansę na konwersję, musisz zatrzymać użytkownika na stronie i zachęcić go do zakupu. W niniejszym artykule przedstawię zasady tworzenia skutecznych opisów produktów.
Co to są opisy produktów?
Opisy produktów to unikalne teksty wysokiej jakości, tworzone na potrzeby sklepu internetowego. Powinny być zgodne z zasadami pozycjonowania i dostosowane do grupy odbiorców. Skuteczne opisy produktów generują ruch z wyszukiwarki i nasilają sprzedaż.
Klient, robiąc zakupy w sklepie internetowym, nie może obejrzeć, dotknąć ani przymierzyć produktu, jak ma to miejsce w sklepie stacjonarnym. Dlatego tak ważne jest zadbanie o trafne i konkretne przedstawienie produktu.
Użytkownik powinien łatwo znaleźć wszystkie niezbędne informacje i parametry techniczne, by dowiedzieć się jak najwięcej o oferowanym produkcie. Równie istotne jest zamieszczenie zdjęć produktu, najlepiej kilku – na białym tle, na modelu czy manekinie, z przybliżeniem na materiał itp.
Więcej informacji znajdziesz pod tym linkiem:
https://contentwriter.pl/opisy-produktow/
Opisy produktów – zasady tworzenia
Dobrze napisane opisy mogą pomóc Ci wielokrotnie zwiększyć sprzedaż i poprawić pozycję witryny w wyszukiwarce – zatem jest o co walczyć! Tworząc opisy produktów do swojego sklepu internetowego, staraj się to robić w sposób zachęcający i oryginalny, stosując się do poniższych wskazówek.
Stosuj słowa kluczowe
Słowa kluczowe powinny nawiązywać do odpisywanego produktu i jego parametrów technicznych. Nie powinieneś jednak przesadzać z ich ilością, bo nienaturalne rozmieszczenie fraz w tekście odstraszy potencjalnego klienta, i nie spodoba się robotom Google’a.
Pisz prostym językiem
Nie serwuj klientowi zawiłych, skomplikowanych konstrukcji, których może nie zrozumieć. Zamiast tego pisz krótkie i łatwe w odbiorze zdania, by opis był zrozumiały i przystępny dla każdego.
Wzbudź potrzebę posiadania poprzez język korzyści
Zamieść w opisie korzyści, jakie klient nabędzie, gdy kupi dany przedmiot. Przekonaj do zakupu, prezentując wartość, którą nabywca zyska wraz z produktem.
Twórz unikalne teksty
Żaden tekst na stronę WWW nie powinien się powtarzać. Dotyczy to również opisów produktów niewiele różniących się od siebie. Zarówno dla klientów, jak i dla Googlebotów, unikalne treści są niezmiernie ważne. Kopiowanie treści z innych stron (jak również z witryny producenta) grozi obniżeniem pozycji, a także nałożeniem kar ze strony wyszukiwarek.
Zadbaj o odpowiednią strukturę
Opisy produktów powinny być przejrzyste i podzielone na sekcje. Zastosuj następujące elementy w strukturze opisu:
- tytuł zawierający nazwę produktu/słowo kluczowe – ma największe znaczenie wśród nagłówków w optymalizacji strony
- śródtytuły z odmianami fraz kluczowych – tekst zostanie podzielony na segmenty i użytkownik dużo łatwiej się w nim odnajdzie
- opisy alternatywne w dodanych zdjęciach – umożliwi to wyświetlenie się obrazu w grafice wyszukiwarek
Podsumowanie
Opisy produktowe są podstawą, gdy zależy Ci na atrakcyjnej prezentacji towarów i zwiększeniu sprzedaży.
Zastosowanie tych rad z pewnością pomoże Ci w stworzeniu wysokiej jakości opisów, które wyróżnią Twoją firmę wśród konkurencji i skutecznie przykują uwagę klientów.
[Materiał zewnętrzny]