Zbliżają się Święta. Grudniowa atmosfera, spotkania w gronie najbliższych, ale także czas wzmożonych wydatków. Według badania Deloitte, w tym roku wydamy na Święta o 13% więcej niż w 2013, czyli około 1 160 zł. Większa część tej kwoty zostanie przeznaczona na prezenty (40%), niż na jedzenie (33%) czy na spotkania towarzyskie (8%). Sprzedawcy powinni przygotować się na gorący sezon wprowadzając udogodnienia dla swoich klientów.
Po jakie produkty sięgamy najczęściej?
Polska jest krajem europejskim, w którym procentowy wzrost świątecznych wydatków w stosunku do zeszłego roku jest największy. Lwia część świątecznego budżetu, to prezenty. Co wybieramy najczęściej? Z raportu Deloitte wynika, że stawiamy na praktyczne podarunki. Na pierwszym miejscu są książki, wybiera je 42% respondentów. Chętnie wręczamy też kosmetyki i perfumy.
„Przeanalizowaliśmy zmiany obrotów w transakcjach przy użyciu kart płatniczych w sezonie świątecznym. Z naszych obserwacji wynika, że w tym okresie najbardziej ożywiają się takie branże jak: spożywcza – zanotowaliśmy 24% wzrost obrotów, z wieloma przypadkami z 55% wzrostem, kosmetyka – gdzie obroty są większe o 21%, księgarnie – obroty zwiększają się o 18% oraz elektronika z 12% wzrostem obrotów” – mówi Agnieszka Gerusel, Specjalista ds. Marketingu i Rozwoju Produktu w PaySquare.
Jak zapłacimy?
Pomimo wzrostu zainteresowania sklepami internetowymi, wciąż większość Polaków wybiera tradycyjny sposób robienia zakupów. Dlatego w okresie świątecznym obserwujemy zwiększony ruch w sklepach i galeriach handlowych. Jest to znak dla sprzedawców, że warto przygotować się wcześniej do szaleństwa zakupowego instalując terminal płatniczy w punkcie sprzedaży. Po pierwsze, skraca to czas każdej transakcji – szczególnie w przypadku płatności zbliżeniowych. Po drugie, jest to znaczne ułatwienie dla kupujących ze względu na brak konieczności noszenia ze sobą dużej ilości gotówki. W ferworze zakupów przedświątecznych ciężko planować i kupować z ołówkiem w ręku i często niespodziewanie trafiamy na idealny prezent dla rodziny czy znajomych. W takich przypadkach możliwość dokonania płatności bezgotówkowej ma duże znaczenie.
„Z roku na rok obserwujemy coraz większą skłonność sięgania Polaków po kartę płatniczą, zarówno ze względu na znacznie większą wygodę, jak i szybkość płatności – tak ważny aspekt podczas gorączki przedświątecznych przygotowań. Jest to dla nas wyraźny sygnał, że posiadanie terminala płatniczego w punkcie sprzedaży jest niezbędnym wymogiem odpowiadającym na oczekiwania klientów, oszczędzającym czas oraz poprawiającym wygodę zarówno klientów jak i sprzedawców. Z naszych danych wynika, że po zainstalowaniu terminala płatniczego w punkcie sprzedaży, obroty zwiększają się nawet do 25 %” – dodaje Agnieszka Gerusel.
Dzięki PaySquare przedsiębiorcy mogą przyjmować i rozliczać płatności niemal wszystkimi kartami debetowymi i kredytowymi. PaySquare obsługuje rocznie ponad 262 miliony transakcji bezgotówkowych realizowanych przez ponad 120 000 konsumentów w Europie. Firma zajmuje się również dostawą i serwisem terminali do przyjmowania płatności oraz obsługą bankomatów.
PaySquare łączy w sobie międzynarodowe doświadczenie w obsłudze płatności z lokalnym podejściem, dzięki przynależności do grupy Equens SE, jednego z największych dostawców usług systemów płatniczych w Europie. Siedziba główna PaySquare znajduje się w Utrechcie, w Holandii, a jej lokalne biura w Warszawie i Frankfurcie.
[komunikat prasowy]