Groupon Polska świętuje ustanowienie nowego rekordu sprzedażowego – klienci serwisu kupili już ponad 110 tysięcy (stan na 7 czerwca 2013 r.) biletów do sieci kin Multikino w całej Polsce w cenie 12,90 zł za dowolny seans 2D. Jest to już druga oferta przynosząca tak doskonały wynik – w listopadzie 2012 r. Groupon, w niespełna tydzień, rozdystrybuował ok. 95 tysięcy biletów do kin Cinema City.
W ankiecie przeprowadzonej przez Groupon w 2012 r. 37% użytkowników serwisu przyznało, że szuka na nim m.in. ofert kulturalnych i rozrywkowych, zaś ponad 40% chciałoby widzieć takie oferty jeszcze częściej.* Świetna sprzedaż ofert kin, teatrów i innych wydarzeń jest tego wyraźnym potwierdzeniem.
– Obecny rekord wpisuje się w pasmo sukcesów propozycji kulturalnych i rozrywkowych, potwierdzając tym samym, że Groupon jest uniwersalną i skuteczną platformą sprzedaży oraz promocji nie tylko produktów, usług czy turystyki, ale również oferty skierowanej do bardziej wymagającego klienta – powiedziała Aniela Hejnowska, Dyrektor Zarządzająca Groupon Polska. – Zapełnianiamy miejsca w salach projekcyjnych czy na widowniach, z których duża część pozostałaby pusta.
Oferty kulturalne, z mało widocznej jeszcze niedawno niszy, przeradzają się w coraz bardziej popularną i samodzielną kategorię, budzącą duże zainteresowanie zarówno klientów, jak i właścicieli kin, teatrów czy organizatorów koncertów i widowisk, coraz częściej przekonujących się do tej formy sprzedaży i promocji.
Oprócz spektakularnych sukcesów ofert kinowych, warto zwrócić także uwagę na niesłabnące powodzenie propozycji teatralnych. Warszawski Teatr Powszechny wspólnie z Grouponem sprzedał w kilku kampaniach ponad 6 tysięcy biletów. Jeszcze ciekawsze efekty przyniosła współpraca z Grouponem Och Teatru i Teatru Capitol, które sprzedały w ten sposób w sumie po kilkanaście tysięcy biletów!
* Badanie online przeprowadzone na niereprezentatywnej grupie 1000 osób w listopadzie 2012 roku.