Blog firmowy to element strony internetowej, który lekceważy większość firm. Tymczasem prowadzenie tej sekcji serwisu to szansa na osiągnięcie wyraźnych korzyści promocyjnych. Zastanawiasz się, dlaczego? Myślisz nad założeniem bloga firmowego, ale nie wiesz, jak to zrobić? Czytaj dalej, aby uzyskać wszystkie niezbędne informacje.

reklama:

blog-firmowy

Na początek najważniejsze: czym w ogóle jest blog firmowy? To ta sekcja Twojej strony firmowej, do której trafiają dość „luźne” teksty powiązane z działalnością. Blog może działać jak aktualności firmowe – warto się na nim dzielić informacjami z życia przedsiębiorstwa, w tym poświęconymi nowym produktom czy usługom. To jednak tylko ułamek informacji, jakie mogą trafić właśnie tam. Zdecydowanie ważniejsze są treści, dzięki którym możesz się promować jako ekspert w swojej branży.

Po co pisać bloga firmowego?

Blog firmowy to:

  • efektywne narzędzie marketingowe i wizerunkowe – możesz za jego pomocą w szerszym stopniu zaprezentować swoją działalność na rynku, np. przybliżyć zastosowanie produktów, sposób realizacji usług i pokazać się od bardziej „ludzkiej”, ale zarazem eksperckiej strony,
  • kanał komunikacji, który pomoże Ci zbudować wizerunek specjalisty w swojej branży,
  • dobre narzędzie wspomagające działania SEO, a także zwiększające ruch na Twojej stronie.

Jest jednak małe „ale”…. Żeby Twój blog firmową spełnił wszystkie te wymagania, musi zawierać odpowiednią treść. Jaką? W największym skrócie: merytoryczną, angażującą, ciekawą tematycznie i dobrze napisaną.

Jak pisać bloga firmowego?

Przede wszystkim – regularnie. Żeby stopniowo budować zaangażowanie internautów, a także poprawić wyniki pozycjonowania strony, nowe wpisy powinny się pojawiać z odpowiednią częstotliwością. Absolutne minimum to jeden post na miesiąc, ale lepiej, jeśli będą to wpisy publikowane co dwa tygodnie, a nawet co tydzień.

Częstotliwość to jednak nie wszystko. Przygotowując treści na bloga firmowego, należy zadbać o:

  • ich unikalność – zarówno tematyczną (im bardziej niszowy, ale zarazem interesujący czytelników temat, tym lepiej), jak i treściową (żadnego „kopiuj-wklej”!),
  • ciekawy, przystępny styl – na blogu dobrze sprawdzają się nieco luźniejsze, bardziej „osobiste” wpisy, pokazujące punkt widzenia Twojej firmy; możesz sobie pozwolić na subiektywizm,
  • ich merytorykę – każdy wpis powinien być dla Twoich czytelników (a więc przede wszystkim grupy docelowej, do której kierujesz swoje produkty) atrakcyjnym źródłem informacji i udowadniać, że jesteś ekspertem w swojej branży.

Jak znaleźć czas na pisanie bloga firmowego?

Pisanie bloga firmowego jest wyzwaniem zarówno z merytorycznego, jak i technicznego punktu widzenia. Co tu kryć, przygotowanie wartościowego wpisu pochłania sporo czasu – zwłaszcza, jeśli autor na co dzień rzadko pisze w tej formie. Z tego powodu wiele firm decyduje się powierzenie pisania bloga profesjonalnym copywriterom, np. z sagomedia.pl. Dlaczego? Ponieważ w ten sposób zyskują pewność, że otrzymają ciekawe, merytoryczne i unikalne treści, które dobrze wpisują się w profil marki i po prostu zadziałają.

Wniosek? Blog firmowy to skuteczne narzędzie promocji, które wspomoże Cię zarówno wizerunkowo, jak i w kontekście pozycjonowania. Aby osiągnąć zadowalający efekt, musisz go prowadzić regularnie i dbać o wysoką jakość treści. Warto jednak podjąć wyzwanie – tak, aby osiągnąć długofalowe korzyści.

[materiał zewnętrzny]