Najlepsze produkty bankowe ubiegłego roku wybrane. Spośród banków zgłoszonych do plebiscytu Złoty Bankier 2012, laureatów wyłonili Internauci oraz Kapituła Ekspertów. Najważniejszą nagrodę – tytuł Złotego Banku – zdobył Alior Bank.
Zakończyła się IV edycja corocznego plebiscytu „Złoty Bankier”, organizowanego przez dostawcę płatności internetowych PayU SA oraz portal finansowy Bankier.pl. Ogółem w plebiscycie przyznano 12 nagród.
W poszczególnych kategoriach produktowych zwyciężyli:
* ALIOR SYNC – najlepsze konto osobiste dla internauty;
* CITI HANDLOWY – najlepsza karta kredytowa;
* ALIOR BANK – najlepszy kredyt gotówkowy;
* VOLKSWAGEN BANK S.A. – najlepszy kredyt samochodowy;
* PKO BANK POLSKI – najlepszy kredyt hipoteczny;
* ALIOR SYNC – najlepsza bankowość mobilna;
* ALIOR BANK – najlepsze konto firmowe dla przedsiębiorcy internetowego;
* IDEA BANK – najlepszy kredyt dla firm;
Zwycięzcy w kategoriach specjalnych:
* ALIOR BANK – najbardziej innowacyjny produkt 2012
* WOJCIECH SOBIERAJ, prezes ALIOR BANKU – osobowość roku 2012
* ING BANK ŚLĄSKI – najlepszy spot reklamowy banku 2012
Tytuł ZŁOTY BANK 2012 dla banku, który zdobył najwięcej głosów internautów we wszystkich kategoriach produktowych łącznie – nagrodę otrzymał ALIOR BANK.
– W tym roku bezkonkurencyjny okazał się Alior Bank, pokonując ubiegłorocznego tryumfatora – mBank. W kolejce do ofensywy w sieci stoją już jednak kolejne banki. Przykładowo w styczniu tego roku Getin Bank wprowadził konto Getin Up, co może zmienić układ sił na rynku bankowym w Polsce w 2013 roku – komentuje dr Bogusław Półtorak,redaktor naczelny Bankier.pl.
W Kapitule IV edycji plebiscytu Złoty Bankier 2012 znalazło się 17 ekspertów oceniających kategorie specjalne. Najbardziej innowacyjny produkt 2012 oraz Osobowość Roku wybierali: przedstawiciele organizatorów – Bogusław Półtorak, redaktor naczelny Bankier.pl oraz Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU Polska; analitycy finansowi – Michał Kisiel (Bankier.pl), Wojciech Boczoń (PRNews.pl) i Marcin Krasoń (Open Finance); dziennikarze czołowych redakcji ekonomicznych – Jacek Uryniuk („Dziennik Gazeta Prawna”), Paweł Zielewski („Forbes”), Eugeniusz Twaróg („Puls Biznesu”), Tomasz Jaroszek (Bankier.TV) i Michał Kryński (Bankier.pl), a także dziennikarz ekonomiczny Mateusz Ostrowski i bloger Grzegorz Marczak.
Przy wyborze najlepszego spotu reklamowego banku w kapitule gościli również: Natalia Hatalska, autorka bloga hatalska.com, dr Jacek Wasilewski, medioznawca, Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu „Brief”, Krzysztof Kwacz, szef agencji Get More Social oraz Artur Cichmiński, dziennikarz filmowy.
Organizatorzy: Bankier.pl i PayU
[MG – na podst. http://www.bankier.pl/]