Pakowanie różnych produktów w torby papierowe znane jest od bardzo dawna. Torby tego rodzaju są praktyczne, wytrzymałe i optymalne w wielu różnych branżach. Dodatkowo ich powierzchnię można wykorzystać do umieszczenia tam nadruku reklamowego, który będzie tym lepiej widoczny, im więcej zawartości znajdzie się w torbie.
Estetyka przede wszystkim
Używanie opakowań tylko w celu zabezpieczenia towaru przed uszkodzeniem jest spotykane coraz rzadziej. Nowoczesne opakowania pełnią często także funkcję ozdobną, a to dzięki zwiększeniu ich wytrzymałości i stosowaniu zewnętrznych dekoracji, w tym nadruków różnego rodzaju. Torby papierowe z nadrukiem przydają się głównie w szeroko rozumianym przemyśle spożywczym, poza tym stosowane mogą być do przechowywania czegokolwiek, co nie spowoduje zmiany w ich strukturze.
Wzmacniany papier, z jakiego są produkowane, pozwala na korzystanie z tych toreb np. w cukierniach czy ciastkarniach. We wnętrzu torby umieszcza się produkt, natomiast zewnętrzna powierzchnia służy jako miejsce na reklamę danej firmy – może tam się znaleźć logo i kilka istotnych informacji.
Co poza estetyką?
Trwałość opakowania wpływa bezpośrednio na jego walory reklamowe. Torby papierowe z nadrukiem są specjalnie uodpornione na wpływ np. wilgoci, choć oczywiście nie jest to długotrwały efekt. Najlepszy rezultat uzyskuje się, dobierając grubość i wytrzymałość torby do tego, co ma się w niej znaleźć.
Opakowania spożywcze bywają pokryte wewnątrz specjalną warstwą chroniącą je przed przemakaniem i zatłuszczaniem się. Z kolei w przypadku toreb papierowych używanych np. do przechowywania ostrych lub bardzo delikatnych elementów stosuje się warstwy wzmacniające lub folię bąbelkową.
Duże możliwości reklamy
Ponieważ torby papierowe z nadrukiem mogą mieć bardzo różną wielkość, reklama na nich zawarta może zostać rozbudowana o dowolną ilość elementów. W zależności od potrzeb stosuje się zadrukowanie całej powierzchni torby bądź tylko druk kilku ważnych elementów, np. logo. Podobnie jest z kolorystyką – w niektórych przypadkach sprawdza się jedna barwa, w innych używa się ich wielu. Warto wziąć pod uwagę, że stosowanie takich toreb jest tak powszechne, że nie da się już praktycznie pominąć ich istnienia – czy to w sklepach, czy to w punktach gastronomicznych lub jeszcze innych.
Ogromna praktyczność toreb nakazuje wykorzystać ich powierzchnię w celach reklamowych. Jest jedna kwestia, która jednak wymaga zastanowienia – bardzo często torby papierowe służą jednorazowo, ponieważ tuż po wykorzystaniu są zaraz wyrzucane. Nakazuje to stworzenie takiego nadruku, który przyniesie szybkie efekty, zostanie łatwo zauważony i zapamiętany. Dlatego przeważnie to dość duże elementy, składające się z kilku wyrazistych, kontrastowych barw. Na drugiej stronie torby bądź na jej dnie często umieszcza się dodatkowe dane, na przykład adres czy telefony niezbędne w razie chęci zamówienia czegoś z reklamowanej oferty. Dane te mogą być zapisane mniejszym drukiem bądź dużo jaśniejszą czcionką.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Pola Studio
Testowałam finanse wielu firm przed i po akcjach marketingowych. Jakie były z tego wnioski? otóż bardzo proste – reklama na torbie ma OGROMNE znaczenie. Firmy powinny inwestować w tego typu rozwiązania marketingowe.
Torby papierowe z nadrukiem to doskonałe narzędzie reklamy. W dodatku są świetną, ekologiczna alternatywą dla foliowych reklamówek. W przeciwieństwie do nich torby papierowe są wielokrotnego użytku, co ma ogromny wpływ na środowisko.
Torby papierowe z nadrukiem mogą być na prawdę świetnym rozwiązaniem chociażby na prezent czy oferowanie komuś nagrody. torby wykonane w solidnych firmach potrafią być bardzo wytrzymałe co oczywiście przemawia na ich plus.