Polacy tracą zaufanie do wymiaru sprawiedliwości

W 2011 roku sędziom ufało w Polsce 52% ankietowanych, w 2013 roku − już tylko 31%. Zaufanie Polaków do prawników spadło w ciągu ostatnich dwóch lat o 10 pkt. procentowych. Takie są wyniki 13. edycji badania European Trusted Brands, przeprowadzonego przezReader’s Digest.

Polacy tracą zaufanie do przedstawicieli zawodów prawnicznych. Jak pokazują wyniki badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest, zaufanie do sędziów w Polsce spadło w ciągu ostatnich dwóch lat aż o 21%. W 2011 roku reprezentantom tej profesji ufało 52% ankietowanych, rok później już tylko 38%, a w 2013 roku − jedynie 31%. Polacy coraz mniejszym zaufaniem darzą też prawników. Obecnie ufa im nieco ponad 1/3 ankietowanych (37%). W 2012 roku zaufanie do prawników  deklarowało 39% Polaków, a w 2011 roku – 47%. Nieco większym zaufaniem darzymy policjantów. Wyniki 13. edycji badania European Trusted Brands pokazują, że obecnie ufa im niemal połowa polskich respondetów (49%) wobec 51% w 2012 roku i 55% w 2011 roku.

Funkcjonariusze policji największym zaufaniem są darzeni w Finlandii (92%), a także w Szwajcarii (77%) i Niemczech (76%). Najmniejszym zaś w Rosji – tam policjantom ufa jedynie 20% ankietowanych. Nienajlepszą opinią cieszą się oni także w Rumunii (35%) oraz w Czechach (42%). Prawnicy największy kredyt zaufania otrzymali od mieszkańców Niemiec oraz Szwajcarii (po 52%). Najbardziej sceptyczni wobec nich są natomiast Portugalczycy (19%) i Słoweńcy (24%). Z kolei do sędziów największe zaufanie deklarują mieszkańcy Finlandii (65%), Szwajcarii (59%) oraz Niemiec (58%), a najmniejsze – Słoweńcy (20%), Portugalczycy (23%) i Rosjanie (24%).

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest miesięcznik Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna trzynasta już edycja badania została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria. Wzięło w nim udział 18 314 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.

[http://informacje.havaspr.pl/]

reklama:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rozwiąż równanie: *Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.