Własna pralnia to ciekawy pomysł na biznes. Sam start z działalnością nie jest utrudniony dopełnianiem dodatkowych formalności, natomiast specyfika prowadzenia tego typu zakładu jest na tyle prosta, że stanowi ciekawą opcję dla biznesowych debiutantów. Mimo wszystko to w dalszym ciągu działalność gospodarcza i jako taka wymaga od przedsiębiorcy pełnego zaangażowania. Konieczne jest poznanie zasad świadomej promocji swoich usług, a przede wszystkim profesjonalne wyposażenie pralni. Przekonanie klienta reklamą nie zda się na wiele, jeżeli sprzęt pralniczy będzie pozostawiał wiele do życzenia.
Rosnąca popularność pralni
W ostatnich latach systematycznie rośnie grupa osób chętnych na korzystanie z pralni. Coraz więcej przedsiębiorców, urzędników, biznesmenów i pracowników korporacji na wyższych stanowiskach potrzebuje czystych i wyprasowanych garniturów, kostiumów, spodni i spódnic. Jedyną nadzieją na profesjonalne zadbanie o drogi strój jest dobra pralnia, zlokalizowana w miarę blisko, po drodze do lub z pracy. Z tego względu największą popularnością cieszą się pralnie położone w bliskim sąsiedztwie biurowców, kompleksów lub biznes parków, w centrach handlowych albo na dużych osiedlach.
– Zakładając pralnię należy zdecydować, czy główną grupę docelową ma stanowić klient indywidualny czy instytucjonalny. Obsługa firm to ciekawa opcja na szybkie „zabezpieczenie” biznesu. Stała umowa ze szpitalami, biurami, salonami kosmetycznymi czy hotelami oznacza stały zastrzyk gotówki dla firmy. Druga sprawa to zakres usług: od zwykłego prania odzieży przez czyszczenie skór, kożuchów, a nawet dywanów – tłumaczy specjalista Fagor Industrial.
Rodzaje pralni
Podjęte decyzje pozwolą wybrać rodzaj pralni. Istnieją dwa rodzaje: wodna, oferująca mokre pranie ubrań oraz chemiczna, proponująca usługę czyszczenia na sucho, za pomocą chemikaliów. Zwłaszcza ten drugi typ zaleca się dla grupy docelowej klientów indywidualnych.
Najlepsze wyposażenie
Określenie własnej grupy docelowej, zakresu usług oraz związanego z tym typu otwieranej pralni dają możliwość nabycia odpowiedniego wyposażenia. Samo otwarcie pralni nie jest trudne, nie wymaga uzyskania żadnych zezwoleń, ale nie należy do najtańszych. Przybliżony koszt wystartowania z biznesem tego typu, łącznie z zakupionym sprzętem, może wynieść nawet 150 tysięcy złotych. Z drugiej strony nie ma jednak sensu szukać oszczędności podczas szukania urządzeń. W końcu to najlepsza jakość ich pracy będzie odpowiadać za zadowolenie klientów.
Ilość kupowanego sprzętu powinna być dostosowana do specyfiki działania pralni. Chcąc kierować swoje usługi do szpitali czy hoteli, musimy wiedzieć, że jedna maszyna nie wystarczy. Może to być natomiast dobry początkowy kapitał w pralni dla klienta indywidualnego. Minimum potrzebne do otwarcia własnej pralni to m.in. agregat do prania na sucho, maszyna do prania wodnego oraz dodatkowe wyposażenie obejmujące kabinę do odplamiania, maszynę wydającą i segregującą czyste rzeczy, stoły do prasowania itd. W miarę rozwoju firmy można doposażać pralnie o kolejne sprzęty zwiększające profesjonalizm usług, takie jak maszyny do suszenia, prasowania i składania, dodatkowe maszyny piorące itd.
Gdzie kupować?
Najlepszym rozwiązaniem jest zaufanie najlepszym. Warto poświęcić chwilę czasu na odszukanie dobrego producenta czy dealera maszyn pralniczych, cieszących się renomą i uznaniem również poza granicami kraju. Na rynku działa wiele firm oferujących przeróżnego rodzaju i klasy maszyny pralnicze.
– W tym względzie warto się kierować opiniami znajdującymi się w sieci. Zaufanie powinna wzbudzić międzynarodowa firma, działająca na całym świecie, sprzedająca oryginalny, nowy sprzęt z gwarancją. Te profesjonalne, zajmujące się projektowaniem czy produkcją maszyn i instalacji pralniczych składają się z zespołu prawdziwych ekspertów. W ich ofercie znajduje się szeroka gama maszyn do prania, suszarek oraz maszyn do prasowania, które uczynią pracę każdej pralni wyjątkowo efektywną – podsumowuje specjalista Fagor Industrial.