Najczęstsze błędy w content marketingu firm

Content marketing staje się coraz popularniejszy i jego waga nie będzie wcale maleć. Obok najważniejszych priorytetów w reklamie online podaje się obok content marketingu także optymalizację konwersji, targetowanie oraz personalizację. Nie oznacza to jednak, że wystarczy pisać i zamieszczać swoje treści w przypadkowych miejscach- jeśli nie zaczniemy od spójnej strategii biznesowej – polegniemy.

content-marketing

Pułapka nr 1- Brak strategii

Jeśli klient ma zaufanie do marki, producenta czy też firmy- decyduje się na zakup produktu. Dlatego tak wiele firm wierzy, że budowanie relacji opartych o zaufanie ma sens i procentuje w przyszłości. Content marketing może być świetnym narzędziem umożliwiającym budowanie tego zaufania. To właśnie poprzez treści na naszych stronach internetowych budujemy otoczkę produktu, który chcemy sprzedać. Przedstawiamy go w konkretny sposób, aby zbudować jego odpowiednie wrażenie. Content marketing nie tylko buduje zaufanie, ale może także pełnić funkcję edukacyjną. A ponieważ zarówno budowanie zaufania, lojalności, jak i edukowanie to proces długofalowy- konieczna jest przemyślana strategia, jakiej należy się trzymać.

Strategia ma także spore znaczenie w przypadku budowania wizerunku marki. Jeśli działania promocyjne są niespójne i nieskoordynowane- tak też może być postrzegana sama marka. Dlatego kampania content marketingu nie może być dodatkiem “do czegoś”. Mamy pomysł na promocję w sieci- to może przy okazji wydzielimy część budżetu na działania contentowe. Nie bez znaczenia statystyki pokazują, że aż 40 % najmniej efektywnych kampanii tego typu to takie, które ruszyły bez żadnej strategii. Warto także zauważyć, że kampania nie jest tożsama ze strategią. Strategią nazywamy tutaj plan- dokładnie tego co napiszemy, w jaki sposób, gdzie będziemy działać i w jaki sposób będziemy tworzyć treści. Koniecznie trzeba także uspójniać i koordynować działania, a także monitorować ich przebieg oraz zgodność z przyjętą strategią.

Pułapka nr 2- Content marketing to copywriting

Niektóre osoby uważają, że wystarczy zlecić napisanie paru tekstów osobie, która ma w tym temacie doświadczenie i to załatwi sprawę. Oczywiście- w kampanii content marketingowej doświadczony copywriter z danej branży na pewno się przyda. Jednak dobrze jest mieć też świadomość tego, że obecnie content marketing to nie tylko treści, ale też inne formy komunikacji- infografiki, kanały You Tube, filmy instruktażowe, materiały audio oraz zdjęcia. Wszystko po to, aby wzbudzić zainteresowanie odbiorcy.

Pułapka nr 3- Pisanie dla samego pisania

Ogromną pokusę stanowią kampanie zorientowane ilościowo. Duże ilości słabych jakościowo tekstów bez wyraźnej wartości dla czytelnika nie pozwolą nam na osiągnięcie sensownych efektów. Zdecydowanie lepiej postawić na jakość i promować te artykuły, które są ciekawe. Dodatkowo, warto od początku sprawić, aby taki artykuł trafił do jak największej ilości odbiorców, np. poprzez optymalizację artykułu pod kątem SEO, dodanie informacji o artykule do newslettera lub też poprzez promowanie artykułu na forach internetowych czy też blogach.

Pułapka nr 4- Puszczanie kampanii w ciemno

Masz pomysł, a więc bez namysłu wypuszczasz treści do sieci? Nie tylko możesz nie osiągnąć zamierzonego efektu, ale możesz też mieć problem z jego zmierzeniem. Każdą kampanię lepiej ukierunkować na tę grupę odbiorców, na której zależy nam najbardziej. Targetowanie jest dzisiaj podstawą efektywności działań marketingowych. A jeśli już wiesz, do kogo uderzasz- możesz personalizować emitowane treści.

reklama:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rozwiąż równanie: *Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.