Kształtowanie wizerunku firmy: elementy mniej oczywiste

Wizerunek firmy to nie tylko sponsoring imprez sportowych i kampanie na Facebooku. To także żmudna praca u podstaw. Na przykład nad…

bb3-012

Gdyby podliczyć wydatki związane z kształtowaniem wizerunku przedsiębiorstw, uzbierałaby się pewnie całkiem zgrabna suma. Firmy prowadzą przecież działania w różnych mediach, są obecne na Facebooku czy Instagramie, wydają krocie na sponsoring imprez sportowych czy kulturalnych. Robią to, bo wierzą, że w ten sposób pomagają sobie w dłuższym okresie. Od czasu do czasu jednak dobrze jest przenieść wzrok ze spektakularnych akcji na działania nieco bardziej kameralne. Takie, które na co dzień wpływają na wizerunek przedsiębiorstw.

Uniformy i ubrania robocze

Wiele firm działających w sektorze handlu detalicznego doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak istotne jest odpowiednie ubranie pracowników. Kasjerki w supermarketach, sprzedawcy w restauracjach szybkiej obsługi czy osoby nalewające paliwo na stacjach benzynowych otrzymują specjalne uniformy, które od razu wyróżniają ich spośród innych.

To ważne. Większość ludzi jest bowiem skłonna zaufać bardziej komuś, kto ma na sobie ubranie firmowe, argumenty takiej osoby są bardziej przekonywujące a i ona sama lepiej wykonuje obowiązki. Działa tu efekt aureoli, dzięki któremu automatycznie przypisujemy pewne cechy ludziom jedynie na podstawie pewnego wrażenia.

Maty i wycieraczki wejściowe

Nie można wykluczyć, że podobny rezultat da się osiągnąć przygotowując w odpowiedni sposób na przykład biurowiec. Czyż można w inny sposób uzasadnić ciężkie pieniądze wydawane przez wielkie firmy na utrzymanie wieżowców, w których znajdują się ich siedziby? Z pewnością dużo praktyczniej byłoby wynająć coś na obrzeżach miasta. A jednak, jeśli tylko jakieś przedsiębiorstwo stać pcha się do najbardziej reprezentacyjnych budynków.

Niezależnie od tego, czy firma mieści się w centrum czy na obrzeżach, ważne żeby budynek był zadbany. Ważnym narzędziem kształtującym wizerunek są odpowiednio dobrane maty i wycieraczki wejściowe. Poprzez kolorystykę, nadruki czy rodzaj materiału można budować odbiór przedsiębiorstwa u odwiedzających. Luksusowe, drogie materiały sprawią, że firma postrzegana będzie jako dobrze prosperująca i odnosząca sukcesy.

Czystość wewnątrz biurowca

Także praktyczne znaczenie tego rodzaju rozwiązań wpływa na wizerunek. Przede wszystkim dlatego, że ułatwia utrzymanie czystości wewnątrz. A przecież to, czy kontrahenci idą na zebranie czystym czy zabłoconym korytarzem ma ogromne znaczenie dla wizerunku przedsiębiorstwa.

Można oczywiście zatrudniać tabuny sprzątaczek, jednak znacznie korzystniej jest wykorzystać właśnie wycieraczki wejściowe. Te zatrzymują nawet 80 proc. brudu przed budynkiem. Dzięki czemu łatwiej utrzymać wewnątrz czystość – i dobre wrażenie.

Eleganckie łazienki

Tym, co może zniweczyć wszystkie wysiłki jest toaleta. Klient na stacji benzynowej, w centrum handlowym czy sklepie buduje w swoim umyśle obraz firmy na podstawie tego, co zobaczy w najbardziej wrażliwym miejscu. Podobnie jest w przypadku wizyt biznesowych.

Z tego względu istotne jest, aby toaleta wyposażona była w najnowsze rozwiązania w zakresie utrzymania czystości. Jeśli przy okazji jest czysta, z pewnością świetnie dopełni wizerunku przedsiębiorstwa dbającego o swoich klientów.

Autor artykułu
artykuł został przygotowany we współpracy ze specjalistami z CWS-Boco

reklama:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rozwiąż równanie: *Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.