Ludzie powszechnie mylą pojęcie pożyczki i kredytu. Tymczasem, oba te pojęcia nie są tożsame i de facto odnoszą się do dwóch zupełnie innych zjawisk. Otóż, kredyty udzielane są w bankach, a pożyczki można pobierać w instytucjach pozabankowych, bądź u osób fizycznych. Warto rozeznać się też w innych różnicach.
Kredyt w banku a pożyczka gotówkowa
Od jakiegoś czasu wiele mówi się o prywatnych pożyczkach, jakie na przykład ma do zaoferowania serwis kokos.pl, podkreślając, że jest to lepsze rozwiązanie aniżeli skorzystanie z pożyczki w banku. Wynika to z tego, że sama procedura jest po prostu szybsza. Jednak należy dokładnie sprawdzić firmę u której pobiera się takie zobowiązanie finansowe. Aczkolwiek, na przykładzie wspomnianej firmy widać najlepiej, że nie ma się czego obawiać, tylko za jej pośrednictwem pożyczać pieniądze od prywatnych inwestorów.
Sama różnica między kredytem, a pożyczką wynika z tego, że banki wyznaczają długą procedurą przyznawania kredytu. Może ona nawet potrwać kilka tygodni. Bank musi bowiem dokładnie zweryfikować klienta i jego historię kredytową. Poza tym, sama umowa kredytowa jest obowiązkowa i obszerna. Muszą znaleźć się w niej takie elementy obowiązkowe jak: strony umowy, kwota kredytu, waluta kredytu, termin i zasady spłaty, koszty kredytu, a także cel, na jaki pożyczamy pieniądze. Natomiast, przy pożyczce mniejszej niż 500 złotych można to wszystko obejść. Nie trzeba spisywać umowy. Kolejną istotną różnicą jest to, że przy kredycie bankowym wszystkie zasady reguluje Prawo Bankowe, natomiast przy pożyczkach gotówkowych należy sugerować się Kodeksem Cywilnym. Pożyczka udzielana przez prywatną firmę jest też bardziej zindywidualizowana.
Co wolą Polacy?
Polacy w dalszym ciągu pożyczają pieniądze w bankach, jednak też i coraz częściej decydują się na zobowiązania w instytucjach prywatnych. Wynika to z tego, że widzą, że przejście procedury jest łatwiejsze i szybciej mogą dzięki temu uzyskać pieniądze na określony cel. Polskie firmy udzielające pożyczek, takie jak Kokos.pl świetnie zdają sobie sprawę z tego, jak dotrzeć do klientów.