Prowadzenie własnego sklepu internetowego może być spełnieniem biznesowych planów i szansą na wysokie zyski, ale wymaga również wielu formalności. Dotyczą one między innymi wystawiania oraz księgowania faktur, magazynowania. Jak to robić?
Programy do sklepu internetowego – co wybrać?
Sklep internetowy obsługuje się za pomocą dedykowanego oprogramowania. Na rynku znajduje się szeroka gama darmowego i płatnego oprogramowania e-commerce, które pozwala na założenie i prowadzenie sklepu online. Zaliczają się do nich między innymi Click Shop, PrestaShop, Shoper, SkyShop.
Takie oprogramowanie często nie daje jednak dostępu do wszystkich funkcji, które potrzebne są w handlu. Dotyczy to przede wszystkim formalności, jakie związane są z prowadzeniem sklepu jak wystawianie faktur, księgowanie, obsługiwanie magazynu, zamówienia.
Właśnie dlatego w wielu sklepach internetowych wykorzystuje się dwa programy – jeden do obsługi samego sklepu, natomiast drugi do formalności.
Jaki program do wystawiania faktur i księgowości warto więc wybrać? Najlepiej poszukać programów o szerokiej gamie funkcji, które mogą być zintegrowane z innymi, co oznacza, że mogą one automatycznie wymieniać między sobą dane. W tym celu możesz sprawdzić program lomag.pl.
Czym powinien wyróżniać się program do sklepu online?
Sklepy internetowe cieszą się coraz większą popularnością, a przyczyn tego jest wiele. Jedną z najważniejszych rzeczy, którą powinien posiadać sklep internetowy, jest magazyn. Magazyn to miejsce, w którym wszystkie produkty sprzedawane przez sklep będą przechowywane do momentu ich sprzedaży. Sklepy internetowe potrzebują również oprogramowania księgowego, aby śledzić swoje finanse i zapewnić, że pozostaną rentowne.
Odpowiadając na pytanie, jaki program fakturujący oraz jaki program magazynowo-księgowy do sklepu internetowego wybrać, trzeba zwrócić uwagę na parę ważnych kwestii:
– Szeroka gama funkcji, które umożliwiają prowadzenie różnych czynności w sklepie internetowym.
– Prosta i intuicyjna obsługa, dzięki której program może obsługiwać również osoba bez dużego doświadczenia.
– Integracja ze sklepami internetowymi dla łatwej wymiany danych i usprawnienia formalności.
– Tworzenie baz danych produktów, klientów.
– Samodzielne tworzenie wydruków z ich konfiguracją.
– Możliwość eksportowania i importowania danych, na przykład z baz danych, plików Excel.
– Współpraca z urządzeniami mobilnymi jak kolektory danych, czytniki kodów, drukarki etykiet, drukarki fiskalne.
– Możliwość obsługi na smartfonie i tablecie.
– Regularne aktualizacje oraz pomoc techniczna.
Uwzględniając te kwestie, można wybrać program LoMag, z którym handel online będzie jeszcze łatwiejszy i efektywniejszy.
[Materiał zewnętrzny]