Jak zwiększyć sprzedaż?

Zadaniem każdego przedsiębiorstwa jest maksymalizowanie zysków, między innymi przez ciągłe zwiększanie sprzedaży. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy realizuje się wcześniej zaplanowane cele wynikające z wizji firmy. Za dostarczenie odpowiednich informacji w każdym większym przedsiębiorstwie powinien być odpowiedzialny dział marketingu. W oparciu o zebrane szczegółowe dane możliwe jest ustalenie dobrego i skutecznego planu działania. Cele biznesowe przekształcają się w cele marketingowe a te natomiast w kampanie reklamowe i promocje sprzedaży.

etykiety

Wytyczenie celu i jego realizacja

Cel biznesowy z reguły jest bardzo ogólny, może on dotyczyć na przykład zwiększenia zysku o kilkanaście procent w ciągu dwóch lat. Cel marketingowy opiera się już na konkretnych wielkościach. W planie marketingowym powinny się znaleźć informacje o ilości sztuk konkretnego towaru, który należy sprzedać by zrealizować cel biznesowy. Natomiast promocja sprzedaży to nic innego jak znalezienie sposobu na zrealizowanie zakładanej wielkości sprzedaży.

Na promocję sprzedaży składa się nie tylko kampania reklamowa, ale wiele innych narzędzi marketingowych, takich jak odpowiednie opakowanie, logo czy specjalne etykiety personalizowane. W trakcie opracowywania strategii należy starać się wykorzystywać innowacyjne rozwiązania. Skutecznym narzędziem marketingowym są między innymi specjalne promocje. W ostatnim czasie bardzo popularne jest na przykład sprzedawanie produktów w wielopakach, przez co klient kupuje większą ilość towaru niż zazwyczaj. Cel promocji oczywiście musie się pokrywać z wcześniej ustalonymi celami biznesowymi i marketingowymi.

Zasada SMART

Problem pojawia się wtedy, gdy osoba kierująca firmą nie jest wstanie sprecyzować swoich planów marketingowych. Przez co nie można określić i realizować celów sprzedaży. Jasne określenie celów, które chce się osiągnąć w najbliższej przyszłości nie jest trudne, wymaga jedynie posiadania podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania i marketingu. Należy pamiętać między innymi by zadania biznesowe były ustalane w zgodzie z zasadą SMART, czyli plan powinien być:

  • Specific (szczegółowy),
  • Measureable (wymierny),
  • Agreed (uzgodniony),
  • Rationable (racjonalny),
  • Timebound (określone w czasie).

Bez wyjątku wszystkie zadania biznesowe, marketingowe i promocyjne, powinny być określane według zasady SMART. Tylko w ten sposób można skutecznie zwiększyć sprzedaż i maksymalizować zyski.

reklama:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rozwiąż równanie: *Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.