Jak zarabiać na Instagramie?

Zarabianie na portalach społecznościowych już od wielu lat nie jest żadną nowością. I nie chodzi tutaj o tradycyjne reklamy, ale nowoczesne możliwości. Coraz więcej influencerów wykorzystuje swoje profile w social mediach do zwiększania swoich zasięgów i promocji swojej marki osobistej. W ten sposób mogą zacząć realnie zarabiać np. na Instagramie czy Tiktoku. Zastanawiasz się, jak zarabiać na Instagramie? Wystarczy poznać kilka podstawowych technik, które z pewnością ci się przydadzą i otworzą wiele możliwości!

instagram

Kiedy można zacząć zarabiać na Instagramie?

Osobom, które dopiero wkraczają w świat zarabiania na portalach społecznościowych, często wydaje się, że aby zacząć zarabiać na Instagramie należy posiadać ogromną grupę odbiorców. Taką, jaką ma np. Anna Lewandowska, Doda czy Ekipa. W rzeczywistości nie potrzebujesz, aż tak dużej grupy odbiorców, żeby móc zacząć zarabiać na IG. Sam Instagram nie stawia żadnych wymagań odnośnie tego, kiedy można zacząć zarabiać. W głównej mierze liczy się nie to jak duże grono odbiorców swoich treści posiadasz, ale jak bardzo są oni ci oddani. Czy wzbudzasz ich zaufanie? Czy twoje treści są dla nich wartościowe? Jeśli tak, z dużą dozą prawdopodobieństwa możesz już zacząć zarabiać na IG.

Jak zacząć zarabiać na Instagramie?

Jak zacząć zarabiać na Instagramie? Przede wszystkim zadbaj o profesjonalnie wyglądający profil. To z pewnością zachęci do ciebie przyszłych klientów, a także firmy, które mogą nawiązać z tobą współpracę reklamową. Pamiętaj o tym, że na Instagramie najważniejsze są zdjęcia. Zdjęcia na Instagramie powinny mieć wysoką jakość, być wyraźne i posiadać odpowiednią rozdzielczość. Rekomendowana jest proporcja 1,91:1. Bez względu na to, czy chcesz sprzedawać produkty, czy po prostu promować swoją markę osobistą, zdjęcia powinny być atrakcyjne wizualnie.

Równie ważny jest opis na Instagramie. Powinien on wywołać w odbiorcach emocje, skłonić do refleksji. Nie bez przyczyny uważa się, że najlepszym sprzedawcą są emocje. To pod wpływem emocji najczęściej dokonujemy decyzji zakupowych. Używaj także odpowiednich hasztagów. Optymalna liczba hasztagów pod postem to ok. 11-15. Hasztagi powinny przede wszystkim odpowiadać temu, o czym jest post (zdjęcie). Twórz hasztagi związane z własną marką, ale nie bój się także używać tych już istniejących. Nie zawsze sięgaj po listę najpopularniejszych hasztagów. W dobraniu odpowiednich może pomóc ci aplikacja np. RiteTag.

instagram

Jakie są najpopularniejsze sposoby na zarabianie na Instagramie?

Przejdźmy do konkretów. Na czym możesz zarabiać na Instagramie? Załóżmy, że masz już pewne zasięgi. Zbudowałeś skromne grono odbiorców, jednak są oni oddani, mają do ciebie zaufanie i chcą korzystać z twoich usług, czy nabywać produkty twojej marki. Co dalej? Jak im to umożliwić?

Twórz odpowiednie posty

W pierwszej kolejności możesz korzystać z postów sponsorowanych, gdzie umieszczasz informacje o oferowanych produktach czy usługach. Pamiętaj jednak o tym, żeby tego typu posty nie były nachalną namową do kupna. Twórz przede wszystkim wartościowy content. Tak samo jak w przypadku zwykłych postów, powinieneś przede wszystkim przekazywać wiedzę swoim odbiorcom, pokazywać się im jako ekspert. A dopiero w dalszej kolejności przekonywać do skorzystania z oferty. Tak właśnie buduje się zaufanie. Pamiętaj, że każdy post, zdjęcie, które umieścisz na swoim profilu, jest twoją reklamą. Te sponsorowane po prostu dają ci szansę na większe zasięgi.

Nawiązuj współpracę z innymi markami

Bycie monopolistą może wydawać się kuszące. Ale jak dobrze wiemy, takie podejście nigdzie i nigdy się nie sprawdza. Nie jesteś sam, także na Instagramie. Nie bój się więc wchodzić we współpracę z innymi markami. To może zwiększyć również twoje zasięgi. Początkowo z pewnością firmy nie będą zgłaszać się do ciebie samodzielnie. Będziesz musiał zadbać o to, aby cię zauważyły. Szukaj więc innych influencerów, pokazuj się im i nawiązuj kontakty w branży. Z pewnością w przyszłości będziesz mógł dzięki temu zarabiać na postach sponsorowanych innych marek.

Promuj się także w innych miejscach

Na Instagramie można całkiem nieźle zarabiać. Jednak jeśli dopiero zaczynasz, z pewnością przyda ci się również promocja w innych miejscach sieci. To ułatwi zdobycie zaufanego grona odbiorców, którzy znajdą cię również na Instagramie. Możesz połączyć swoje konto na Instagramie z Facebookiem, stroną internetową etc. Jeśli masz bloga lub vloga, również tam dawaj znać, że można cię znaleźć na Insta.

Autor:

Piotr Sulewski, WMH AGENCY

reklama:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Rozwiąż równanie: *