Coraz więcej usług w kioskach Ruchu

Ruch rozwija usługi dla e-handlu. W kiosku można zwrócić produkt zakupiony online w sklepie partnerskim sieci. On zajmuje się jego wysyłką lub utylizacją, w przypadku gdy koszt przesyłki jest wyższy niż wartość produktu. Spółka oferuje też usługi logistyczne dla zagranicznych e-sklepów. Daje też przedsiębiorcom możliwość nadawania paczek i promocji w kioskach.

bb0215

– W dzisiejszym e-commerce jest dość duży i konkurencyjny rynek dostawy przesyłek do klientów, ale ciągle brakuje dobrego rozwiązania, które pozwala klientowi zwrócić towar w wygodny sposób. To ważne nie tylko dla klienta, lecz także z punktu widzenia regulacji unijnych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Dariusz Stolarczyk, wiceprezes zarządu spółki Ruch.

Zgodnie z dyrektywą UE, która już została wdrożona do polskiego prawa, klient ma 14 dni na zwrot zakupionego w sieci towaru bez podawania przyczyny.

Ruch w swojej ofercie dla e-commerce umożliwia nadawanie i odbieranie przesyłek w kioskach. Wprowadził również możliwość zwracania nieudanych lub niechcianych e-zakupów.

– My tę przesyłkę przyjmiemy i w zależności od preferencji partnera albo odeślemy przesyłkę do e-sklepu, albo wykonamy inne czynności – wyjaśnia Stolarczyk. – Chodzi m.in. o sprawdzenie, czy przesyłka jest zgodna z parametrami jakościowymi, co pozwala szybciej wypłacić klientowi pieniądze, bo sklep nie czeka na jej dotarcie, tylko wierzy nam.

Spółka ma w ofercie również usługę utylizacji stosowaną w momencie, gdy koszt przesyłki przewyższa koszt zwracanego produktu.

W sposób komisyjny, gwarantujący pewność, że nikt tego nie będzie w nieodpowiedni sposób tego wykorzystywał, niszczymy towar w naszym magazynie. Oczywiście raportujemy wszystkie niezbędne informacje do środowiskowych organizacji, tak żeby też z punktu widzenia odpowiedzialności za środowisko działać według ustalonych reguł – tłumaczy Dariusz Stolarczyk.

Wyjaśnia, że wyróżnikiem oferty Ruchu na rynku e-commerce jest usługa magazynowania. Spółka chce ją rozwijać przede wszystkim dla zagranicznych e-sklepów, w których polscy klienci coraz chętniej i częściej robią zakupy.

Oferujemy usługę gromadzenia przesyłek u nas w magazynie. W przypadku sklepów zagranicznych to szczególnie ważne, bo koszt wysłania paczki z Polski za granicę jest duży, więc lepiej wysyłać paczki w dużych pakietach – mówi Stolarczyk.

W takiej sytuacji towar trafia do magazynu, a e-sprzedawca dostaje od Ruchu informację na temat weryfikacji jakościowej zwrotu i jeśli jest ona pozytywna, może bezzwłocznie przelać klientowi pieniądze za oddany produkt.

Z oferty Ruchu dla e-handlu korzystają zarówno duzi gracze, jak np. Cdp.pl, jak i mniejsi przedsiębiorcy.

– Na rynku są dobre firmy kurierskie, są dobre firmy zarządzające magazynami i firmy, które w obszarze logistyki dla e-commerce wnoszą ciekawe rozwiązania. Wierzymy, że jako Ruch mamy to wszystko, czyli Paczkę w Ruchu, magazyny, promocję w naszych kioskach oraz możliwość zwrotu –wymienia Stolarczyk.

Na korzyść spółki działa przede wszystkim rozbudowana sieć (2,2 tys. kiosków) oraz rozpoznawana marka, która 95 lat jest obecna na rynku.

 To dynamicznie zmieniająca się firma, szczególnie w ostatnich czterech latach. Uznaliśmy, że Ruch zarówno w multichannel, jak i w e-commerce powinien być najczęściej wybieraną firmą spośród tych, które świadczą takie usługi – podsumowuje Dariusz Stolarczyk.

[Newseria.pl]

reklama:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rozwiąż równanie: *Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.