Dzięki marketingowi internetowemu można szybko i skutecznie dotrzeć do szerokiej gamy klientów. Również w tym celu wykorzystuje się wyszukiwarki internetowe, w tym najpopularniejszą wyszukiwarkę Google. Jedną z metod, które dają w tym zakresie bardzo dobre wyniki, jest SEM, czyli kampanie linków sponsorowanych wykorzystujące system Google AdWords. Co warto wiedzieć o SEM?
Terminem SEM (z ang. Search Engine Marketing) określa się generalnie różne działania marketingowe prowadzone w internecie z użyciem wyszukiwarek. Szeroka definicja włącza wobec tego optymalizację i pozycjonowanie stron, czyli SEO, a także kampanie linków sponsorowanych. Częściej jednak stosuje się węższą definicję, która ogranicza SEM tylko do kampanii linków sponsorowanych – taką terminologię wykorzystuje niemalże każda agencja mediowa oferująca usługi e-marketingu, na przykład Fabryka Marketingu i wiele innych.
SEM, czyli kampanie linków sponsorowanych polegają przede wszystkim na zaprezentowaniu przekazu w wyszukiwarce internetowej, a dokładnie w wydzielonych boksach znajdujących się nad wynikami oraz po boku. Najczęściej jest to reklama treściowa, ale boksy boczne mogą również prezentować grafikę, na przykład ze sklepów internetowych. Co więcej, SEM można prowadzić nie tylko w wersji wyszukiwarki na urządzenia typu desktop, czyli komputery stacjonarne i laptopy, ale również urządzenia mobilne – smartfony i tablety.
Dużą zaletą kampanii tego rodzaju jest ich przystępna cena, a także możliwość samodzielnego wyznaczania limitów kosztowych. Warto wiedzieć, że przy działaniach SEM płaci się tylko i wyłącznie wtedy, gdy użytkownicy klikną w reklamę, a nie za jej prezentację, co powoduje, że szansa na zwrot z inwestycji jest jeszcze większa.
Kampanie linków sponsorowanych Google AdWords można prowadzić samodzielnie całkowicie on-line, ale wtedy, gdy liczą się najlepsze efekty, zadaniem powinna zająć się dobra agencja mediowa, która zna się na rzeczy. Z usług tego rodzaju można skorzystać również w agencji Fabryka Marketingu – zapraszamy do zapoznania się z jej ofertą na stronie.