zanox, wiodąca w Europie sieć reklamy efektywnościowej, wraz z firmą partnerską Affiliate Window, z dniem 6 marca połączyły siły tworząc nową markę pod nazwą Awin. Nowy, spójny wizerunek wieloletnich partnerów oraz ujednolicenie oferty to kolejny krok w realizacji misji stania się globalną siecią pierwszego wyboru.

REKLAMA:

AWIN

Nowa, ujednolicona sieć obejmuje w chwili obecnej 6000 reklamodawców i ponad 100 000 aktywnych wydawców. Działając od 2000 roku w 15 lokalizacjach na całym świecie, Awin łączy globalny zasięg z lokalnymi kompetencjami.

zanox i Affiliate Window należą do Grupy zanox, utworzonej w 2010 roku w wyniku przejęcia Affiliate Window. W ten sposób powstała największa sieć marketingu afiliacyjnego w Europie. Przez pierwsze cztery lata firmy działały jako niezależnie podmioty. W 2014 połączono je pod wspólnym kierownictwem Marka Waltersa (CEO), Adama Rossa (COO) i Petera Loveday (CTO), którzy wcześniej przez 10 lat kierowali Affiliate Window.

Grupa kontynuowała działalność w Niemczech, Holandii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Skandynawii, Polsce i Brazylii jako zanox, natomiast na rynkach brytyjskim i amerykańskim posługiwała się nazwą Affiliate Window. Przez lata działalności oba podmioty nagradzano za innowacyjne rozwiązania marketingu afiliacyjnego i doceniano za wysokiej jakości obsługę. Wśród najważniejszych wyróżnień należy wymienić Deloitte Rising Star, European Seal of e-Excellence oraz kilka nagród w ramach Performance Marketing Awards w Wielkiej Brytanii i Europie.

W 2016 roku podjęto decyzję o połączeniu obu firm pod ujednoliconą marką Awin. Konsolidacja ma być kolejnym krokiem w budowaniu pozycji lidera i głównego partnera w ramach marketingu efektywnościowego na całym świecie, a nowa, spójna oferta ma zapewnić klientom jeszcze lepsze efekty.

Wcześniej nasza Grupa miała dwa niezwykle utalentowane zespoły w Berlinie i Londynie, które pracowały nad osobnymi technologiami. Dzięki jednej marce możemy połączyć ich siły, a co za tym idzie również mocne strony i umiejętności, koncentrując całą energię na jednym rozwiązaniu. Jesteśmy podekscytowani możliwością wykorzystania zdolności zespołu do realizacji wspólnego celu na drodze do innowacji – mówi Peter Loveday, CTO Awin.

Zmianie nazwy towarzyszy także nowa identyfikacja wizualna. W logo Awin znalazły się trzy trójkąty symbolizujące reklamodawców, wydawców i konsumentów, którzy jednoczą się w ramach sieci.

Nowa tożsamość marki symbolizuje ujednolicony sposób działania w Grupie, a ponadto podkreśla etos łatwego i bezproblemowego dostępu do globalnych rozwiązań partnerskich. Kontynuujemy działania ukierunkowane na postęp na każdym z rynków, zarówno pod kątem obsługi, jak i oferowanej technologii– mówi Mark Walters, CEO Awin.

Wraz z nową marką uruchomiono także spójną globalną platformę. Ujednolicony interfejs Awin.com, dostępny dla reklamodawców i wydawców w każdym kraju, pozwala na swobodny wybór i dołączenie do dowolnego programu afiliacyjnego. Platforma jest dostępna w 10 językach i obsługuje wiele walut. Obecnie można korzystać z niej w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, i Francji. Partnerzy zanox w Polsce, będą mieli możliwość skorzystania z nowej platformy jeszcze w tym roku.

Platforma zapewnia dostęp do wielu zaawansowanych funkcji, w tym:

  • Cross-device tracking: umożliwia klientom śledzenie procesu zakupowego w obrębie różnych urządzeń oraz raportowanie tych danych do reklamodawców i wydawców
  • Payment on Influence: możliwość wynagradzania wydawców za wygenerowanie transakcji na dowolnym etapie ścieżki zakupu oraz raportowanie tych danych w czasie rzeczywistym;
  • Convert-a-link: łatwa konwersja linku produktowego w link śledzący jednym kliknięciem;
  • Swift Payment: możliwość przedpłacania wydawców, przed realnym uzyskaniem środków od reklamodawców;

Wraz ze zmianami, na nowej stronie Awin.com wystartował również dział analiz rynkowych. Dzięki niemu, wszyscy klienci będą mieli szybki i łatwy dostęp do danych i trendów globalnych całej Grupy. Znajdą się tam również doniesienia z rynku i aktualizacje branżowe.

Połączenie naszych sieci daje dostęp do niezwykle bogatej i wnikliwej bazy danych. Z kolei nowa platforma umożliwia dzielenie się nimi w szerokim gronem naszych klientów. Wymiana informacji i analiz przebiega z obopólną korzyścią. Dążymy przecież do dalszego rozwoju, którego celem jest tworzenie programów afiliacyjnych przyszłości – mówi Adam Ross, COO Awin.

Więcej informacji o nowej odsłonie marki można znaleźć na stronie Awin.com.

[informacja prasowa]