Czy wielkoformatowa reklama zewnętrzna jest dobrym sposobem przyciągania uwagi potencjalnych klientów? Czy warto zainwestować w jedną z jej form, jaką są litery przestrzenne? Jakie ich rodzaje ma do wyboru przedsiębiorca pragnący wyróżnić swoją firmę w ten sposób? Czym charakteryzuje się ten rodzaj reklamy wizualnej?

reklama:

litery przestrzenne

Konkurencja na rynku jest ogromna. Przedsiębiorcy oferują usługi na coraz wyższym poziomie w coraz atrakcyjniejszych cenach. Wybór jest naprawdę duży. Walka o klienta trwa. Jak w tych warunkach zabiegać o potencjalnych klientów? Jak sprawić, by wybrali tę, a nie inną firmę? Wyróżnić się na tle innych. Może w tym pomóc dobranie odpowiedniego oznakowania zewnętrznego, m.in. zastosowanie liter przestrzennych. Łódź i wiele innych dużych miast oferuje szeroki wybór usług w zakresie produkcji i montażu reklam zewnętrznych.

Litery przestrzenne jako forma oznakowania zewnętrznego

Jednym z rodzajów reklamy wielkoformatowej jest reklama zewnętrzna, która ma za zadanie przyciągnąć wzrok potencjalnych klientów. Dziś to niezastąpiony wręcz środek służący nawiązaniu kontaktu z odbiorcą. Żeby ten rodzaj reklamy wywołał pozytywny skutek w postaci przykucia uwagi, musi się pozytywnie kojarzyć, ale także pełnić funkcję informacyjną. Każdy rodzaj oznakowania zewnętrznego powinien być dostosowany do konkretnych potrzeb oraz otoczenia, czyli tzw. środowiska architektonicznego.

Do oznakowania zewnętrznego zalicza się m.in.: banery, siatki, pylony, kasetony, totemy, semafory, oklejanie pojazdów oraz litery przestrzenne. Ten ostatni rodzaj reklamy zewnętrznej jest bardzo skutecznym sposobem na przekształcenie logo firmy czy marki w dobrze widoczny i zapadający w pamięć znak wizualny.

Litery przestrzenne zazwyczaj umieszcza się na zewnątrz, na fasadach budynków i tablicach informacyjnych, ale także we wnętrzach, np. w obszarach recepcyjnych. Celem ich umieszczania w przestrzeni publicznej jest budowanie pozytywnego wizerunki firmy czy marki. Ułatwiają one odnalezienie klientom siedziby przedsiębiorstwa, stanowiąc jednocześnie funkcjonalny element miejskiego krajobrazu. Estetycznie wykonane litery przestrzenne wyróżniają firmę na tle innych i są ozdobą budynku, na którym się znajdują. Jest to rodzaj reklamy, która nie tylko nie szpeci przestrzeni miejskiej, ale nawet ją ozdabia.

Rodzaje liter przestrzennych

Wyróżnia się dwa rodzaje liter przestrzennych – litery blokowe wykonane ze styroduru oraz litery podświetlane. Te pierwsze charakteryzują się lekkością , dużą wytrzymałością konstrukcyjną oraz wysoką odpornością na uszkodzenia mechaniczne i chemiczne. Do ich produkcji wykorzystuje się materiał odporny na działanie warunków atmosferycznych (słońce, deszcz, śnieg, mróz). To sprawia, że litery dobrze prezentują się nawet po kilku sezonach od zamontowania. Powierzchnią nośną dla liter jest elewacja budynku. Można je umieszczać nie tylko na zewnątrz, ale także wewnątrz budynków.

Litery podświetlane mogą również być stosowane wewnątrz i na zewnątrz. Do ich produkcji stosuje się nowoczesne oświetlenie LEDowe. Są bezobsługowe, łatwe w konserwacji i przede wszystkim odporne na warunki atmosferyczne. Takie litery są personalizowane zgodnie z życzeniem klienta. Istnieje możliwość dostosowania rodzaju materiału, koloru świateł i sposobu wykonania. Podświetlone litery to jedna z najskuteczniejszych obecnie metod na przyciągnięcie wzroku potencjalnego klienta. Taki rodzaj reklamy gwarantuje widoczność.

Litery przestrzenne podświetlane od tyłu to najnowszy trend w dziedzinie wielkoformatowej reklamy zewnętrznej. Tak podświetlone litery tworzą tzw. efekt halo, czyli świetlistą aureolę wokół napisu. Tak podświetlony napis jest wyraźny, ale nie daje efektu oślepienia. To rozwiązanie, które znacząco podnosi wizualną atrakcyjność logo firmy. Tego typu litery również są odporne na działanie czynników atmosferycznych.

Wyróżnij swoją firmę za pomocą liter przestrzennych

Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że dotarcie do klientów jest zasadniczą kwestią prowadzenia biznesu. Dlatego nieustannie należy próbować zainteresować potencjalnych odbiorców swoimi produktami, usługami czy po prostu marką. W tym przypadku najlepiej działającym sposobem jest reklama wizualna, taka jak litery przestrzenne. By spełniała swoje zadanie nie może zniknąć w gąszczu innych tego typu reklam, musi się wyróżniać na tle innych, a przede wszystkim musi być dopasowana do miejsca, w którym ma być zamontowana.

Zastosowanie odpowiednio dobranych liter przestrzennych wykonanych ze styroduru lub plexi podświetlanych modułami LED gwarantuje dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Dodatkowo te podświetlane są doskonale widoczne nocą, więc w przypadku ich zamontowania reklama działa 24 godziny na dobę. Jest to ciekawa alternatywa dla zwykłych szyldów czy tablic reklamowych, ponieważ dzięki dodaniu trzeciego wymiaru litery są atrakcyjniejsze wizualnie i bardziej przyciągają wzrok. Warto zatem zastanowić się nad zleceniem wykonania liter przestrzennych. Łódź i inne duże miasta oferują szeroki wybór firm trudniących się ich produkcją i montażem.

Wykonuje się nie tylko same litery, ale także logotypy, elementy i znaki graficzne zarówno frezowane, jak i wycinane w dowolnym kształcie i grubości. Materiały można ze sobą dowolnie łączyć. Gama kolorów do malowania liter jest bardzo duża. Wykorzystuje się farby elewacyjne z palety RAL, które są odporne na działanie warunków atmosferycznych. To wszystko daje możliwość wykonania nieszablonowych form i wyróżnienia się na tle innych podobnych reklam zewnętrznych. Dzięki temu, że drukarnie posiadają coraz nowocześniejsze parki maszynowe można wykonać nawet bardzo skomplikowane i nietypowe projekty.

Elementy są montowane bezpośrednio do ścian, elewacji, ale także na planszach reklamowych, dystansach i specjalnie do tego celu wykonanych konstrukcjach stalowych czy aluminiowych.

Szeroki wybór liter przestrzennych i perfekcyjne wykonanie oferuje m.in. firma Apla. Ze szczegółową ofertą można zapoznać się na stronie: http://www.apla.eu/oferta/oznakowanie-zewnetrzne/litery-przestrzenne.