Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.

prezenty

Upominki firmowe odgrywają ważną rolę w kontaktach biznesowych, dlatego coraz częściej przedsiębiorcy nie traktują ich jako dodatkowy koszt, ale raczej jako szansę na zbudowanie dobrych relacji. Wzajemne obdarowywanie się prezentami ociepla stosunki i wpływa pozytywnie na dalszą współpracę.

Odpowiedni prezent… czyli jaki?

Wręczanie upominków sprawia wiele radości nie tylko osobom obdarowanym, ale także tym, które ten prezent przekazują. Takie sytuacje zbliżają ludzi i na długo pozostawiają w pamięci miłe wspomnienia. Wybór prezentu dla pracownika lub partnera biznesowego nie należy do łatwych zadań. Źle dobrany upominek może pogorszyć lub nawet zniszczyć długo wypracowane relacje i skreślić nas w oczach obdarowanego. Na co zatem zwrócić szczególną uwagę podczas wyboru drobiazgu? Decydując się na wybór prezentu warto wziąć pod uwagę takie kwestie jak: wiek, płeć oraz relacje, jakie nas łączą z drugą osobą. Zupełnie inny podarunek wybierzemy dla partnera biznesowego, a inny dla pracownika.

Prezent dla pracownika kluczem do lojalności

Drobny upominek dla pracowników to doskonała okazja do nawiązania bliższych relacji.  Pracownikom nie powinno wręczać się prezentów zbyt osobistych, za drogich lub po prostu niedopasowanych. – W przypadku wręczania prezentów wszystkim pracownikom firmy warto postawić na takie same prezenty, aby nikogo nie wyróżniać. Takie podejście sprawdzi się w większych organizacjach, gdzie upominki wręczane są sporej liczbie pracowników, a także w święta czy podczas jubileuszu przedsiębiorstwa. Natomiast kiedy mówimy o mniejszych firmach czy urodzinach, upominki można personalizować i np. miłośnikowi motoryzacji podarować gadżet w postaci kamerki samochodowej czy szkolenie z bezpiecznej jazdy – tłumaczy Monika Glegoła, współorganizatorka targów Gift Show Poland 2017, podczas których zostaną zaprezentowane upominki na wiele okazji.

Biznesowy upominek dobry na każdą okazję

Święta Bożego Narodzenia czy Wielkanoc to najpopularniejsze, aczkolwiek nie jedyne okazje do wręczania sobie prezentów. Sytuacji, które warto wykorzystać na nawiązanie dobrych relacji w biznesie jest o wiele więcej. Zrealizowane zadanie, zakończenie współpracy czy urodziny, również stanowią dobrą okazję do podziękowania i podarowania osobom z którymi współpracujemy drobnego upominku. Jaki podarunek wybrać? – Jeśli łączą nas bliższe relacje z klientem możemy pozwolić sobie na bardziej spersonalizowany drobiazg. Natomiast w sytuacji, gdy na przykład pierwszy raz spotykamy się z partnerem biznesowym, warto postawić na coś uniwersalnego, na przykład powerbank z naszym logotypem czy wizytownik – dodaje Monika Glegoła z Gift Show Poland.

Jaki prezent dla obcokrajowca?

Drobne upominki dla pracowników czy partnerów biznesowych z innego kraju, to znakomita okazja nie tylko do nawiązania bliższych relacji, ale także do poznania innej kultury. Dlatego wybieranie prezentu dla partnera z innego kraju warto rozpocząć właśnie od poznania zwyczajów jakie panują w kraju, z którego pochodzi. – Dla osoby z Japonii prezentu nie należy pakować w biały papier, gdyż biel w tym kraju kojarzy się ze śmiercią. Prezent powinien być skromy, w odróżnieniu od podarunku dla partnera z krajów arabskich, gdzie mile widziane są upominki drogocenne i wysokiej jakości. Z kolei osobom z Indii w żadnym wypadku nie należy wręczać upominków ze skóry – wyjaśnia Monika Glegoła.

Bez względu na pochodzenie naszego pracownika, klienta czy partnera biznesowego, zawsze musimy pamiętać także o formie wręczania upominku. Odpowiednie przygotowanie do formalnej części pokazuje bowiem, jaki mamy stosunek do danej osoby i często jest ważniejsze niż sam upominek. Istotne jest także opakowanie prezentu, które powinno być eleganckie i stylowe. Pamiętajmy zatem, że małe upominki mogą zwiastować wielkie sukcesy.

Targi Gift Show Poland to jedno z największych wydarzeń branży upominkowej w Polsce. Tegoroczna impreza odbędzie się w dniach 26-28 maja br. w warszawskim Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska, przy ul. Marsa 56c. Targi Gift Show Poland stanowią doskonałą okazję do nabycia prezentów dla klientów czy partnerów biznesowych, a także do zdobycia wiedzy, np. podczas III Forum Branży Prezentowej organizowanego w ramach wydarzenia.

[PR]

reklama:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rozwiąż równanie: *Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.