W Polsce dynamicznie rozwija się sektor usług typu call center. Centra telefoniczne rozlokowane są w całym kraju, a do ich wzrostu przyczyniają się nowoczesne technologie telekomunikacyjne, w tym między innymi centrale wirtualne.

reklama:

bb3-026

Call center i contact center

Jeszcze w 2007 roku w Polsce działało około 100 firm zajmujących się usługami call center i contact center. W 2009 roku ubyło 37 firm, a na ich miejsce powstało zaledwie 18 nowych. Niewiele z nich ma ponad 200 stanowisk. Zajmują się głównie telesprzedażą, ale nie tylko.

Według raportu  opublikowanego przez Datamonitor, w 2007 roku wartość rynku call center w Polsce wynosiła 586 mln zł. Z kolei z najnowszego raporte PMR „Rynek call i contact centre w Polsce 2015” wynika, że rynek outsourcingu call i contact center w Polsce jest wart już około 1 mln zł i dysponuje zasobami na poziomie 21 tys. stanowisk telemarketingowych. Rynek rośnie, a branża ewoluuje, wychodząc naprzeciw zmieniającym się trendom konsumenckim i technologicznym. Można mówić o tym, że polskie usługi call center wyraźnie wyróżniają się na tle regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Obsługujemy firmy z Niemiec, Austrii, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji czy Hiszpanii i Francji.

Nowoczesność w branży call center

Jesteśmy świadkami ewolucji klasycznych centrów telefonicznych w kierunku wirtualnych contact center, które są w stanie zaoferować klientom wielokanałową obsługę komunikacyjną, za pośrednictwem telefonu, faksu, chatu, SMS-ów, internetu i tradycyjnej poczty. Obecnie duże call center coraz częściej korzystają z usług firm dostarczających usługi wirtualne. Internetowe call center, które może być zarządzane z dowolnego miejsca na świecie, dzięki komputerowi z dostępem do sieci internetowej, jest wygodne w użyciu, w pełni funkcjonalne i sprzyjające wypracowywaniu przez firmy zajmujące się telemarketingiem niebagatelnych oszczędności. Takie usługi na polskim rynku telekomunikacyjnym dostarcza między innymi firma Datera (http://www.datera.pl/). Flagowym produktem firmy są centrale telefoniczne nowej generacji – Call-eX. To nowoczesne systemy telekomunikacyjne, które w swoim funkcjonowaniu wykorzystują elastyczność, wydajność i skalowalność technologii VoIP – Voice over Internet Protocal, czyli technologię przesyłania sygnału głosowego na odległość z zastosowaniem sieci internetowej. Centrale telefoniczne Call-eX pozwalają na sprawną realizację kampanii telemarketingowych na dużą skalę czy prowadzenie infolinii sprzedażowej w korporacji. Rozwiązanie to może współpracować z systemami CRM różnego typu.