Optymalizacja reklamy na Facebooku

Skuteczna forma reklamy (Facebook ads), może być jeszcze bardziej efektywna, niż to na początku zakładaliśmy. Wystarczy odpowiednio zoptymalizować reklamy, aby w ramach tego samego budżetu osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.

reklama na Facebooku

Tworzenie kampanii reklamowych Facebook ads powinno opierać się na kilku zasadach, których przestrzeganie jest gwarancją sukcesu. Pierwszą z nich stanowi zainstalowanie pixela na stronie, nawet na długo przed rozpoczęciem pierwszej kampanii. Pixel pozwala pozbierać szczegółowe informacje na temat użytkowników zainteresowanych naszą działalnością, co można później wykorzystać podczas kreowania efektywnej reklamy. Następną zasadą jest tworzenie reklam i wszystkich innych treści zamieszczanych na profilu firmowym w taki sposób, by nie stworzyć wrażenia nachalnej reklamy. Użytkownicy Facebooka dopiero od niedawna oglądają nam nim reklamy, więc z zasady nie są jeszcze do tego przyzwyczajeni, a tym samych nie logują się na swój profil po to, by coś kupić. Lepszą strategią na początku jest reklamowanie swojej działalności w taki sposób, że dajemy coś za darmo. Na przykład tworzymy reklamę dotyczącą poradników, jakie zamieściliśmy na naszym blogu firmowym.

Facebook Ads

Pierwszym krokiem powinno być zawsze przyzwyczajenie klientów do naszej marki i stworzenie dobrego wrażenia oraz obrazu firmy-eksperta. Następną zasadą powinno być uniknięcie popełnienia podstawowego błędu początkujących przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają działania reklamowe w social media. O czym mówię? O skupianiu się na pozyskaniu jak największej liczby fanów. Oczywiście, ilość naszych zwolenników jest ważna, ale warto skoncentrować się w 70% na budowaniu trwałych i wartościowych relacji z naszymi obecnymi fanami, a tylko w 30% na szukaniu nowych. Postępowanie w inny sposób najczęściej doprowadza do tego, że mamy dużą ilość fanów, ale tzw. pustych fanów, dzięki którym nie odnosimy żadnych innych korzyści.

Kampanie reklamowe na Facebooku w pierwszej kolejności poprawiają wizerunek marki, a dopiero potem przynoszą wymierne korzyści.

Reklama na Facebooku

Tworzenie kampanii reklamowych Facebooka ads powinno skupiać się na wzmacnianiu siły i pozycji marki. Myśląc w ten sposób, w niedalekiej przyszłości będziemy w stanie czerpać wymierne korzyści z każdej złotówki zainwestowanej w reklamę na Facebooku. Jednym ze sposobów takiego budowania siły marki jest promowanie wpisów zamieszczanych na firmowym blogu.

Przeczytaj więcej o prowadzeniu kampanii reklamowych na facebooku na stronie http://promotraffic.pl/kampanie-facebook-ads/

reklama:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rozwiąż równanie: *Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.