Dystrybucja bezadresowa – jak to działa?

Dystrybucja bezadresowa to zjawisko, które szturmem zdobyło rynek promowania produktów i usług. Jest to dostarczanie materiałów reklamowych, takich jak ulotki, katalogi czy próbki, do wybranych gospodarstw domowych na określonym obszarze. Ta droga promocji pozwala na bezpośrednie dotarcie do potencjalnego Klienta, a tym samym znaczące zwiększenie efektywności materiału reklamowego.

bb3-027

Stopniowa ewolucja

Wydawałoby się, że znane od dawna dostarczanie ulotek pod drzwi potencjalnego Klienta to rozwiązanie proste i ze ściśle określonym potencjałem. Tymczasem początki tego zjawiska w naszym kraju, czyli kilkanaście lat temu, wyglądały zupełnie inaczej niż dziś. Poczynając od stworzenia bogatej terminologii opisującej kolejne etapy dystrybucji poprzez szereg narzędzi usprawniających dobór obszaru kolportażu aż do procedur kontrolnych, dzięki którym wiadomo, że wszystko zostało przeprowadzone zgodnie z planem. Ogromną zmianą w branży okazała się możliwość tworzenia precyzyjnych baz danych, dzięki którym można dotrzeć do grupy odbiorców o ściśle określonych cechach socjodemograficznych. Specjalistyczne firmy takie jak Dystrybucja Polska posiadają bazy danych dotyczące zarówno wielkich miast, jak i małych miejscowości, z podziałem na rodzaj zabudowy, kategorie wiekowe mieszkańców czy ich styl życia. Analiza grupy docelowej danej kampanii w połączeniu z bogatymi zasobami baz danych pozwalają na dopasowanie przekazu reklamowego do określonego odbiorcy, a tym samym zwiększenie jego skuteczności.

Czy to daje efekty?

Badania statystyczne pokazują, że w dziedzinie reklamy bezpośredniej to właśnie ulotki pozostawiane w skrzynkach na listy lub przy drzwiach odbiorców są formą najczęściej wykorzystywaną, a dodatkowo wywołującą najwięcej pozytywnych reakcji. Ulotki są doskonałym narzędziem w sytuacji, kiedy mają być przedstawione realne korzyści dla Klienta wynikające z danej oferty, jak np. obniżka cen lub gdy promowana jest nowa placówka handlowa. Najlepszym sposobem na sprawdzenie efektów kampanii jest wzbogacenie ulotki o mierzalny dodatek, jak kupon rabatowy czy kod do sklepu internetowego, wtedy można dokładnie sprawdzić jak inwestycja w nakład ulotek zwróciła się w postaci sprzedanych produktów czy usług. Na korzyść dystrybucji bezadresowej przemawia też fakt, że nie do każdej grupy docelowej można dotrzeć np. przez tak popularny obecnie Internet, zaś ulotka to narzędzie uniwersalne i wszechstronne.

Dystrybucja bezadresowa to doskonałe rozwiązanie dla każdej Firmy, jeśli tylko oprze całą kampanię o wsparcie specjalistów. To oni pomogą przeanalizować wymagania grupy docelowej, dopasować do nich zarówno treść, jak i wygląd ulotki, a wreszcie dobrać obszar dystrybucji tak, by przyniosła ona jak najlepsze efekty.

reklama:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rozwiąż równanie: *Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.